Pedodoncja stanowi dział stomatologii, który w pełni poświęcony jest najmłodszym pacjentom. Zęby u dzieci różnią się od tych, które posiadają dorośli dlatego też dziedzina ta ma tak istotne znaczenie. Świadomość na temat higieny jamy ustnej i konieczności regularnego odwiedzania dentysty powinna zostać zakorzeniona już w wieku dziecięcym, gdyż ma to ogromny wpływ na stan uzębienia zarówno jeśli chodzi o zęby mleczne jak później również zęby stałe. Zagadnieniami, które podejmuje stomatologia dziecięca są: ząbkowanie, leczenie i kontrola zębów mlecznych, a także szeroko rozumiana profilaktyka – ochrona przed próchnicą, rozpoznanie wad zgryzu. W naszych gabinetach najmłodsi pacjenci również mogą liczyć na szeroką gamę zabiegów takich jak:

• lakierowanie zębów – to zabieg profilaktyczny, który ma za zadanie wzmocnić i zabezpieczyć zęby przed ubytkami oraz próchnicą. Zawarty w lakierze fluor uwalnia się stopniowo po nałożeniu przez co zyskuje się długotrwały efekt dostarczania substancji do tkanki zębowej
  • lakowanie – to leczenie polegające na uzupełnianiu bruzd oraz ubytków przy użyciu płynnego kompozytu. Z racji występowania bruzd często w trudnodostępnych miejscach istotne jest aby wykonać ten zabieg jak najszybciej, aby uniknąć dostawania się do szczelin resztek pokarmów oraz bakterii. Lakowanie zabezpiecza zęby przed występowaniem próchnicy
  • wizyty adaptacyjne – stanowią świetne rozwiązanie w przypadku chęci zapoznania malucha z gabinetem, a także przyszłym stomatologiem prowadzącym. Zdecydowanie się na taką wizytę pomaga zarówno dziecku w redukcji strachu i obaw przed bólem, a dentystom w pracy, w chwili gdy pojawi się problem w jamie ustnej dziecka.

W naszych gabinetach przykładamy dużą wagę do komfortu dzieci podczas wizyt. Ma to niewyobrażalne znaczenie w kontekście dalszej współpracy. Pomaga w szybszym eliminowaniu dolegliwości bólowych oraz chorób. W związku z tym proponujemy naszym małym pacjentom bezbolesną formę znieczulenia podawaną w postaci żelu. Podanie preparatu sprawia, że leczenie nie wiąże się z bólem, a sama metoda aplikacji nie wywołuje strachu. Nasi dentyści mają anielskie podejście do pacjentów, dzięki czemu dzieci w każdym wieku czują się u Nas swobodnie i dobrze. Profilaktyka stomatologiczna dzieci to także kwestia, o którą powinni dbać rodzice, dlatego odwiedzając naszą klinikę opiekunowie mogą liczyć na odpowiedź na każde pytanie oraz rozwianie ewentualnych wątpliwości.

Zapisz się na wizytę