Celem działania Kliniki Platinum jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu oraz poprawie zdrowia jamy ustnej, promocji zdrowia, higieny i profilaktyki. Klinika Platinum jest praktyką prywatną i nie udziela świadczeń w ramach NFZ.

§ 1 Zasady ogólne

  1. Niniejszy Regulamin reguluje podstawowe zasady korzystania z usług medycznych w gabinecie
    stomatologicznym Klinika Platinum (dalej Gabinet).
  2. Gabinet prowadzony jest przez spółkę Klinika Platinum Spółka z o.o. z siedzibą
    we Wrocławiu.
  3. Gabinet świadczy usługi w dwóch lokalizacjach:
    a) we Wrocławiu przy ul. Zwycięskiej 43;
    b) we Wrocławiu przy ul. Księcia Witolda 49.
  4. Gabinet specjalizuje się w kompleksowym leczeniu stomatologicznym obejmującym w szczególności:
    a) stomatologię zachowawczą;
    b) leczenie kanałowe (endodoncję);
    c) periodontologię;
    d) ortodoncję;
    e) protetykę;
    f) implantologię;
    g) stomatologię estetyczną (min. bonding, licówki kompozytowe, wybielanie).
  5. Personel Gabinetu składa się z lekarzy i asystentek wyspecjalizowanych w poszczególnych dziedzinach stomatologii.
  6. Szczegółowe informacje dotyczące usług medycznych świadczonych w Gabinecie oraz aktualnie
    obowiązujący cennik dostępne są na stronie internetowej Gabinetu www.platinum-klinika.pl.
  7. Pacjent zobowiązuje się do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  8. Za rzeczy wartościowe pozostawione w poczekalni personel Gabinetu nie odpowiada.
  9. Gabinet zastrzega sobie prawo do zmiany cennika oraz dni i godzin przyjmowania poszczególnych
    lekarzy.
  10. Kontakt telefoniczny z Gabinetem możliwy jest w godzinach jego pracy, od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00 oraz w soboty od 9.00 do 14.00.
  11. Płatność za zrealizowane usługi następuje bezpośrednio po zakończonej wizycie, zgodnie
    z aktualnie obowiązującym cennikiem.
  12. Płatność można uregulować gotówką, kartą płatniczą lub blikiem, w rejestracji Gabinetu.

§ 2 Rejestracja i pierwsza wizyta

  1. Pacjent może zostać przyjęty na wizytę po wcześniejszej telefonicznej lub osobistej rejestracji na
    konkretny termin. Chęć umówienia wizyty można również zgłosić mailowo, korzystając
    z mediów społecznościowych Gabinetu lub formularza dostępnego na stronie internetowej.
  2. W sytuacjach nagłych, bólowych, pacjenci przyjmowani są w miarę możliwości tego samego dnia, jeśli to możliwe przez lekarza prowadzącego. Jeśli jest to niemożliwe z przyczyn organizacyjnych, pacjent zostanie skierowany do innego lekarza. Pierwszeństwo wizyty przysługuje uprzednio umówionym pacjentom.
  3. Pacjent proszony jest o okazanie dokumentu tożsamości oraz wypełnienie niezbędnych dokumentów przed wizytą.
  4. Decyzja dotycząca czasu potrzebnego na realizację wizyty leży w wyłącznej gestii lekarza.
  5. W Gabinecie nie są udzielane konsultacje telefoniczne.
  6. Jeśli pacjent umawia się na wizytę pierwszorazową, która nie jest poprzedzona konsultacją, zostanie na nią zarezerwowane maksymalnie 30 minut.
  7. Jeżeli na wizytę rezerwowane jest więcej niż 30 minut, do jej skutecznej rezerwacji konieczne jest
    wniesienie zaliczki przez pacjenta. O wysokości zaliczki decyduje lekarz lub personel zarządzający
    Gabinetu biorąc pod uwagę w szczególności szacowany czas wizyty i zaangażowane środki w jej przygotowanie. Zaliczka nie powinna przekroczyć 60% szacowanego kosztu wizyty.
  8. Zaliczkę, o której mowa powyżej należy wnieść gotówką, kartą płatniczą, blikiem w gabinecie lub
    przelewem na nr konta 71 1140 2062 0000 4344 2100 1003
  9. Umówione wizyty Gabinet potwierdza dzień wcześniej telefonicznie, pacjent otrzymuje również
    potwierdzenie wizyty w formie wiadomości SMS.
  10. Pacjenci przyjmowani w Gabinecie po raz pierwszy powinni stawić się przynajmniej 10 minut przed
    planowym rozpoczęciem wizyty, w celu dopełnienia niezbędnych formalności, na które składają się:
    wypełnienie ankiety medycznej, zapoznanie się z Regulaminem i cennikiem Gabinetu.
  11. Po zbadaniu Pacjenta i wykonaniu ewentualnych badań dodatkowych, lekarz ustala optymalny plan
    leczenia, przedstawia alternatywne metody postępowania i wstępny kosztorys.
  12. Przed przystąpieniem do zabiegu Pacjent wyraża na niego pisemną zgodę.

§ 3 Kolejność przyjmowania pacjentów

  1. Pacjenci zapisani na wizytę mają bezwzględne pierwszeństwo. Gabinet dokłada wszelkich starań, aby
    nie było opóźnień w przyjmowaniu Pacjentów.
  2. Gabinet zastrzega sobie prawo do kilkunastominutowych opóźnień wynikających z normalnych, nie dających się w pełni przewidzieć sytuacji medycznych podczas poszczególnych zabiegów.
  3. O powstałych opóźnieniach Gabinet, w miarę możliwości, informuje Pacjentów telefonicznie.
  4. Pacjenci wymagający pilnej interwencji medycznej umawiani są w miarę możliwości tego samego dnia, według możliwości grafikowych.

§ 4 Lista rezerwowa

  1. Pacjenci, którym zależy na przyspieszeniu leczenia, mogą zapisać się na listę Pacjentów oczekujących.
  2. W sytuacji, kiedy inny Pacjent zrezygnuje ze swojego terminu, recepcjonistka w pierwszej kolejności
    telefonicznie powiadamia o dostępnym terminie Pacjentów z listy.

§ 5 Odwoływanie wizyt i spóźnienia

  1. Rezerwacja terminu wizyty stanowi wiążącą umowę pomiędzy Gabinetem a Pacjentem.
  2. W razie braku kontaktu ze strony Pacjenta do godziny 19:00 dnia poprzedzającego wizytę, zostaje ona odwołana.
  3. Każda zarezerwowana wizyta oznacza pełne przygotowanie stanowiska zabiegowego, personelu
    medycznego i pomocniczego. Oznacza to, że na każdą zarezerwowaną wizytę zostały zaangażowane:
    czas personelu Gabinetu i środki finansowe.
  4. Pacjent zobowiązany jest powiadomić rejestrację Gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty w terminie najpóźniej 24 godzin przed umówioną wizytą, aby umożliwić rejestracji umówienie pacjenta z listy oczekującej.
  5. W przypadku niedochowania terminu określonego w ust. 4 powyżej, przy kolejnej wizycie Pacjentowi
    zostanie doliczona opłata dodatkowa za nieodwołanie wizyty w terminie w wysokości 100 zł.
  6. Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Lekarz może przyjąć
    spóźnionego Pacjenta tylko wtedy, jeśli uzna, że nie spowoduje to opóźnień wizyt kolejnych Pacjentów. Zakres zaplanowanej wizyty może ulec zmianie.
  7. Spóźnienie, o którym mowa w ust. 6 powyżej odnosi się do czasu rozpoczęcia wizyty, nie przyjścia do
    Gabinetu.
  8. W przypadku nieodbycia wizyty i nieodwołania jej z wyprzedzeniem przynajmniej 24 godzin, zaliczka, o której mowa w §2 ust. 7 powyżej nie podlega zwrotowi.
  9. W przypadku, w którym Pacjent, z jakiegokolwiek powodu, odwoła wizytę więcej niż raz lub nie stawi
    się na umówioną i potwierdzoną wizytę więcej niż raz, do skutecznej rezerwacji kolejnego terminu
    wizyty zobowiązany jest do uiszczenia zaliczki w wysokości 300 zł.

§ 6 Dokumentacja medyczna

  1. Gabinet prowadzi dokumentacją medyczną w formie elektronicznej.
  2. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony
    danych osobowych.
  3. Przygotowanie i odbiór dokumentacji medycznej następuje po uprzednim przekazaniu ustnej lub
    pisemnej prośby Pacjenta lub opiekuna prawnego o jej udostępnienie.
  4. Pisemny wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej musi zawierać:
    a) imię i nazwisko Pacjenta;
    b) numer PESEL;
    c) odręczny podpis Pacjenta lub opiekuna prawnego;
    d) jeżeli Pacjent nie będzie miał możliwości by osobiście zgłosić się po odbiór dokumentacji, na
    podstawie pisemnego upoważnienia może wskazać do tego inną osobę. Upoważnienie musi
    zawierać następujące informacje wskazane powyżej oraz dodatkowo serię i numer dowodu
    osobistego lub numer paszportu osoby upoważnionej.
  5. Dokumentacja medyczna jest przygotowywana niezwłocznie, maksymalnie do 7 dni, od momentu
    otrzymania ustnej lub pisemnej prośby o jej udostępnienie. O gotowej do odbioru dokumentacji
    Pacjent jest powiadamiany telefonicznie.
  6. Dokumentacja medyczna zostanie wydana po okazaniu dokumentu tożsamości.
  7. Każdy przedmiot, na podstawie którego można udokumentować przebieg procedury medycznej, jest
    dokumentacją medyczną.
  8. Dokumentację medyczną można odebrać osobiście po ówczesnym poinformowaniu
    i uzgodnieniu terminu. Nie ma możliwości przesłania dokumentacji medycznej drogą e-mail lub pocztą.

§ 7 Bezpieczeństwo

  1. W Gabinecie znajduje się monitoring wizyjny, w wyłączeniem gabinetów zabiegowych.
  2. Pacjent zobowiązany jest do zachowania niezakłócającego przebiegu wizyty, w tym czynności personelu medycznego.
  3. Ze względów bezpieczeństwa sanitarnego, pacjent zobowiązany jest zająć miejsce wskazane przez
    personel medyczny.
  4. Pacjent jest zobowiązany do pełnej współpracy z personelem Gabinetu, w szczególności w zakresie
    niezbędnym dla zapewnienia jego dobra i powodzenia procesu leczenia.
  5. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia jakiegokolwiek sprzętu będącego własnością Gabinetu przez pacjenta w trakcie trwania zabiegu lub w poczekalni, Gabinet obciąży pacjenta pełnymi kosztami naprawy lub wymiany zniszczonego sprzętu, a pacjent zobowiązuje się do pokrycia tych kosztów.

§ 8 Reklamacje

  1. Reklamacje może składać ustnie do kierownika Gabinetu, drogą e-mail na adres
    [email protected] lub pisemnie na adres Gabinetu.
  2. W treści reklamacji należy opisać jej podstawy ze wskazaniem jak największej ilości szczegółów,
    dowodów na jej poparcie, podać żądania oraz preferowaną formę kontaktu.
  3. Reklamacje rozpoznawane są w terminie 14 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
    W szczególnie skomplikowanych przypadkach Gabinet zastrzega sobie prawo przedłużenia powyższego terminu, o czym osoba składająca reklamację zostanie poinformowana ze wskazaniem daty jej rozpatrzenia.
  4. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadkach, w których:
    a) na prośbę Pacjenta wykonano alternatywny, a nie optymalny plan leczenia;
    b) pacjent przerwał zaplanowane leczenie lub jednocześnie leczy zęby w innym gabinecie;
    c) Pacjent nie stosuje się do zaleceń lekarza;
    d) Pacjent nie wykonał odbudowy protetycznej zęba po leczeniu endodontycznym;
    e) Pacjent użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza;
    f) Pacjent samodzielnie lub w innym gabinecie dokonuje korekt, przeróbek, napraw
    uzupełniania protetycznego;
    g) Pacjent cierpi na bruksizm;
    h) Pacjent ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protezy;
    i) Pacjent uszkodził protezę poza jamą ustną;
    j) Pacjent pali tytoń, wyroby tytoniowe, nikotynowe lub przeszedł chemio lub radioterapię
    choroby nowotworowej (w przypadku implantów i zabiegów regeneracyjnych kości);
    k) Pacjent nie realizuje warunków gwarancji zawartych w Książeczce Gwarancyjnej na prace
    protetyczne (dotyczy pacjentów protetycznych